یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


لینک دانلود

آدرس: http://s3.picofile.com/file/7697524301/hoolo_4_3.rar.html

[ شنبه 29 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 18:18 ] [ کاوه حق پناه ]

پاسخی برای معمایی که مایکروسافت نمی‌تواند حل کند: rand, con و notepad

 

آیا تابع rand در مایکروسافت ورد یک معما است؟ آیا در ویندوز می‌توان فایلی با نام CON ,PRN, LPT یا NUL ساخت؟ آیا می‌شود یک فایل txt با notepad ساخت که خودبخود متنش تغییر کند؟

  • بر خلاف ادعای شایعه: هیچ یک از این سه مطلب برای مایکروسافت معما نیستند.
    غالب این معماها در راهنمای نرم‌افزارهای مایکروسافت توضیح داده شده است.
    برای شرح درباره اینکه چرا چنین اتفاقاتی می‌افتند (در واقع پاسخ معما) ادامه همین مطلب را بخوانید.

پاسخی برای معمای فایل‌هایی با نام CON در ویندوز

دقیقا همانطور که ویندوز اجازه نمی‌دهد در نام فایل از کاراکترهای \ یا * استفاده شود، همینطور اجازه نمی‌دهد در هیچ پوشه‌ای از کامپیوتر فایلی ساخت که نامش یکی از موارد زیر باشد: (با یا بدون پسوند)
CON, PRN, AUX, CLOCK$, NUL, COM1, COM2, COM3, COM4, COM5, COM6, COM7, COM8, COM9, LPT1, LPT2, LPT3, LPT4, LPT5, LPT6, LPT7, LPT8, LPT9
ریشه این مساله به یکی از قابلیت‌های شناخته شده سیستم عامل داس برمی‌گردد. از آن زمان تا همین ویندوزهای کنونی، این اسامی دارای معانی خاصی برای داس/ویندوز بوده‌اند. به عنوان مثال تایپ کردن دستوری مانند copy a.txt PRN محتویات فایل a.txt را به پرینتر ارسال می‌کند. به همین ترتیب بقیه اسامی نیز در واقع یک دستگاه جانبی یا مجازی را مشخص می‌کنند.  (توضیح راهنمای مایکروسافت)

پاسخی برای معمای rand در برنامه ورد

این مورد نیز از قابلیت‌های برنامه مایکروسافت ورد است که در راهنمای نرم‌افزار توضیح داده شده است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد جملات متعددی را در یک سند ورد درج کند. این جملات غالبا برای مصارف آزمایشی/نمایشی به کار می‌روند تا فونت و پاراگراف‌بندی تنظیم شده برای یک سند را امتحان نمود. تابع rand دو عدد می‌گیرد که تعداد پاراگراف‌ها و تعداد جمله در هر پاراگراف را مشخص می‌کند.
اگر دقت کنید جملات تولید شده کل حروف انگلیسی را در بردارند.
(شرح در سایت مایکروسافت)

پاسخی برای معمای متون جادویی در notepad

این معما در ویندوز ویستا به بعد کار نمی‌کند: در ویندوزهای XP و 2000، اشکالی در نرم‌افزار notepad وجود داشت که باعث بروز این پدیده می‌شد.
توضیح بیشتر: کامپیوتر می‌تواند متون را به صور مختلفی ذخیره کند که به هر یک از این حالت ها اصطلاحا encoding گفته می‌شود. به عنوان مثال اگر در برنامه notepad از منوی File گزینه Save as را انتخاب کنید، در زیر بخشی که نام فایل را برای ثبت می‌نویسید کادری را خواهید دید که مشخص می‌کند متن با کدام encoding ذخیره شود. مثلا یک فایل حاوی جملات فارسی را نمی‌توان به صورت ANSI ذخیره نمود.
هنگامیکه یک فایل را با notepad باز می‌کنید، نرم افزار تلاش می‌کند encoding فایل را به صورت خودکار حدس بزند. اما این حدس همیشه درست از آب در نمی‌آید و به همین علت متنی متفاوت (و حاوی حروف زبان چینی یا ...) نمایش داده می‌شود.
(شرح در ویکی‌پدیا)
برای حل این مشکل می‌توان فایل را با کمک گزینه File/Save as به فرمت Unicode ذخیره نمود. در این حالت دیگر برنامه هنگام باز کردن فایل دچار اشتباه نخواهد شد.
ّبرخی جملات که چنین مشکلی را ایجاد می‌کنند:
this app can break
bush hid the facts
Bill fed the goats
hhhh hhh hhh hhhhh
و بسیاری جملات مشابه که کلماتشان ترکیب 4-3-3-5 حرفی دارند.

نمونه شایعه:

سه معمايی كه مايكروسافت نمیتواند حل كند!!!
1.هند کشف کرد که هیچ کس نمیتواند فولدری به نام CON را درهیچ قسمتی از کامپیوتر ایجاد کند. این چیزی خیلی عجیب... و باور نکردنی است. در مایکروسافت ، کل تیم نمی توانند پاسخ چنین اتفاقی را بدهند!!
همین حالا امتحان کنید، فولدری به نام CON را نمیتوانید ذخیره کنید.
2. یک فایل txt یا notepad خالی باز کنید (روی Desktop کلیک راست کنید و
text document را انتخاب کنید )،سپس متن Bush hid the facts را تایپ کرده و آنرا ذخیره کنید.پنجره را بسته و دوباره باز کنید.شکلی عجیب خواهید دید!!
3. موضوعی جالب و باور نکردنی که توسط برزیلیها کشف شد.
مایکروسافت ورد را باز کرده و عبارت
(rand (200, 99= را تایپ کرده و دکمه اینتر را بزنید و سپس مشاهده کنید!

Try this:
Open a Word document and type = rand (200,99)
Press Enter and wait 3 seconds...make sure you enter the =
I am told that Microsoft will reward anyone who can explain it.

hey this is really weird!!
open notepad
type "bush hid the facts" without quotation marks
don't press "enter" save the file
close notepad
open the file again
what do you think?

An Indian discovered that nobody can create a FOLDER anywhere on the computer which can be named as "CON".
This is something pretty cool...and unbelievable... At Microsoft the whole Team, including Bill Gates, couldn't answer why this happened!
TRY IT NOW !!
IT WILL NOT CREATE "CON " FOLDER.......instead it will name it as new folder....TRY IT !!!"

 

منابع:

  1. توضیح راهنمای مایکروسافت درباره نام‌های مجاز برای فایل‌ها (انگلیسی)
  2. شرح تابع rand برنامه ورد در سایت مایکروسافت (انگلیسی)
  3. شرح ویکی‌پدیا در مورد مشکل Notepad (انگلیسی)
[ پنج شنبه 17 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 19:21 ] [ کاوه حق پناه ]

 

چگونه سریال هر نرم افزاری را پیدا کنیم؟



احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید از نرم افزاری استفاده کنید ولی نیاز به سریال آن نرم افزار داشته باشید. خوب بایستی برای استفاده از نرم افزار مجوز استفاده یا اشتراک آن را خریداری نمایید. ولی اگر تصمیم ندارید این کار را بکنید، ما در این پست یک راه حل آسان برای یافتن سریال مورد نظرتان را شرح می دهیم.
 
بقیه در ادمه مطلب....
 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 9:57 ] [ کاوه حق پناه ]

 

اصلاح یا تعمیر فایل های ویروسی فلش مموری و دیسک های USB

 

 

 بعد از شیوع و رواج ویروس های Autorun که با فلش مموری ها یا مموری ها منتشر می شدند کم کم نسل های بعدی این ویروس ها جهت انتشار در ویندوز های جدید مثل سون که به Autorun.inf ها حساس نبودند مجبور به ارتقا شدند.

     مشکل بسیاری از کاربران اطلاعات و یا پوشه هایی هستند که توسط نرم افزار های آنتی ویروس ، ویروس زدایی شدند ولی فایل های آنها به نوعی غیر قابل بازگشت مخفی شدند .

     و یا مشکلی که برخی با آن مواجه هستند این است که فلش یا مموری آنها ویروسی شده . ویندوز آنها سون است پس بهمحض اتصال فلش ویروس منتقل نمی شود ولی آنها نگران باز کردن برنامه های درون فلش هستند . چرا که ممکن است ویروس را منتشر کند.

راه حل های این مشکلات اینجاست:...

بقیه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 / 12 / 1391برچسب:, ] [ 9:48 ] [ کاوه حق پناه ]

 

گرفتن گزارش سلامت سیستم در ویندوز 7

 

 همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای مختلفی برای تست سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم وجود دارند. اما بسیاریاز کاربران از این موضوع بی‌‌اطلاع‌اند که در ویندوز 7 ابزاری برای گرفتن گزارش از سلامت سیستم وجود دارد که به وسیله‌ی آن وضعیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم و ویندوز اسکن شده و نتیجه در قالب یک گزارش‌گیری کامل همراه با ذکر جزئیات و مشکلات موجود نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا بر روی دکمه‌ی Start کلیک کنید.
سپس عبارت زیر را در قسمت جستجو وارد کرده و Enter بزنید:

perfmon /report

خواهید دید که پنجره‌ی Resource And Performance Monitor باز شده و اسکن سیستم آغاز می‌شود. عملیات گزارش‌گیری حدود 1 دقیقه طول می‌کشد.
سپس گزارش‌ سلامت سیستم آماده شده و به صورت تفصیلی نمایش داده می‌شود.

در صورتی که بر روی ویندوز خود آنتی‌ویروس نصب کرده‌اید،‌ اما در گزارش‌گیری درج شده است که آنتی‌ویروس نصب نیست، این موضوع به باگی که در ویندوز 7 وجود دارد مرتبط است. شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل به‌روزرسانی ارائه کرده است که می‌توانید آن را دریافت کرده و نصب کنید:

http://support.microsoft.com/kb/2482947

[ چهار شنبه 30 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 11:39 ] [ کاوه حق پناه ]

مموری کارت یا فلش شما Format نمی شود؟

 

 استفاده از مموری فلش در بین مردم عادی شده است، همین عمومی شدن فلش ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی هم شده است، یکی از مشکلات آن Bad Sector شدن مموری و یا Forgot Partition است، که در صورتی که با این مشکلات مواجه شوید نه می توانید مموری خود را باز و نه Format کنید. پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، امروز برای شما بازدیدکنندگان عزیز آموزشی را طراحی کرده که به وسیله این آموزش مشکلات شما در این حوزه پایان می پذیرد.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 / 11 / 1391برچسب:, ] [ 17:0 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

چگونه اطلاعات را از بین ببرید که امکان بازیابی یا ریکاوری آن وجود نداشته باشد؟

تنها راه حصول اطمینان از عدم امکان بازیابی اطلاعات، نوشتن اطلاعات جدید بر روی اطلاعات قبلی است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هنگامی که فایلی را جابجا میکنید یا پاک میکنید حتی اگر سطل بازیافت ویندوز خود را نیز خالی کنید، همچنان آن فایل بر روی دیسک شما وجود خواهد داشت. دیسک شما اگر هارد دیسک باشد، مموری موبایل یا دوربین و یا فلش دیسک باشد فرقی نمیکند.

چیزی که اتفاق میفتد این است که سیستم عامل (مثلا ویندوز) در سیستم فایل، اشاره گر آن فایل را پاک میکند و نه خود فایل را. این اشاره گر شامل اطلاعاتی از جمله محل نگهداری خود فایل بر روی دیسک است. پس از پاک شدن اشاره گر، آن قسمت از دیسک به عنوان فضای خالی در نظر گرفته میشود در حالی که همچنان فایل در آن قسمت وجود دارد. فایل در فایل سیستم دیده نمیشود اما از نظر فیزیکی موجود است. تا زمانی که اطلاعات جدید در آن قسمت قرار نگیرد، تمام اطلاعات فایل روی دیسک موجود خواهد بود، حتی در صورت جایگزینی اطلاعات جدید، همچنان امکان بازیابی اطلاعات قبلی با بررسی میدانهای مغناطیسی صفحه دیسک وجود دارد!

هنگامی که فایلی پاک میشود اطلاعات هنوز باقی هستند و ما میتوانیم با استفاده از نرم افزار، اطلاعات را بازیابی کنیم.

نرم افزارهای بازیابی (ریکاوری) سیستم فایل حقیقی را بررسی نمیکنند. آنها محتوای واقعی دیسک را بررسی کرده و فایلهای پاک شده را بازیابی میکنند.

اما نحوه عملکرد نرم افزارهای پاک کردن مطمئن فایل ها چگونه است؟

این نرم افزارها قسمتهایی را که فایل پاک شده اما اطلاعات وجود دارد را بررسی کرده و با داده های تصادفی بازنویسی میکنند. این ابزارها فاکتوری تحت عنوان Pass دارند. یک Pass یعنی اطلاعات یک بار با اطلاعات تصادفی بازنویسی میشوند. درحالی که ابزاری با قابلیت 3 Pass، این کار را سه بار انجام میدهد.

در یک Pass تقریبا بیشتر نرم افزارهای ریکاوری قابلیت بازیابی فایل را نخواهند داشت. اما این روش ضعیف به نظر میرسد زیرا سرویسهای اطلاعاتی همچون FBI و CIA میتوانند اطلاعات را بازیابی کنند. آنچه در کاربردهای نظامی قابل قبول است، هفت Pass میباشد. هر چه تعداد Pass های بیشتری اجرا شود، احتمال بازیابی اطلاعات به صورت نمایی کاهش میابد.

برای دانلود نرم افزار مربوط به پاک کردن کامل اطلاعات، اینجا کلیک نمایید.

 

[ شنبه 5 / 10 / 1391برچسب:, ] [ 18:22 ] [ کاوه حق پناه ]

ویندوز 8 هر آنچه را که در کامپیوتر خود نصب می‌کنید به مایکروسافت اطلاع می‌دهد!

  • نویسنده: آرمان والی
 
Windows 8 SmartScreen
Windows 8 SmartScreen
 

به گفته Nadim Kobeissi هکر نرم‌افزار، ویندوز ۸ بسیار خوش ساخت، سریع و توانمند است. اما نکات امنیتی عجیبی هنگام بررسی بسته‌های اطلاعات رد و بدل شده در شبکه، دیده شده است، که نگرانی‌های نه چندان کوچک امنیتی را در ذهن ما ایجاد خواهد نمود. با زومیت همرا باشید تا با جزییات این مسئله و راه‌حل آن آشنا شوید.

بقیه در ادامه مطلب ...

 


ادامه مطلب

نرم افزار  TeamViewer

نرم افزاری ساده و سریع در زمینه ریموت کنترل از راه دور، انتقال فایل و به اشتراک گذاری دسکتاپ می باشد که در اینجا آنرا برای دانلود گذاشته ایم.

برای اتصال به کامپیوتر از راه دور دیگر تنها کافیست TeamViewer را در هر دو کامپیوتر اجرا کنید و از امکانات فوق العاده آن بهره ببرید.
با اولین شروع این نرم افزار در هر دو کامپیوتر شناسه ای به صورت اتوماتیک ایجاد می شود. شناسه ی کامپیوتر مقصد را که می خواهید به کامپیوتر او وصل شوید وارد نمایید و بلافاصله با ریموت دسکتاپ به کامپیوتر مورد نظر متصل شوید.

هزاران کاربر در سراسر جهان از ابزار استاندارد TeamViewer 6 برای پشتیبانی و کمک به مردم در مکان های دور استفاده می کنند.
این نرم افزار شبکه همچنین می تواند برای انجام سخنرانی های مطمئن و با امنیت بالا نیز استفاده شود. این نرم افزار برای استفاده های خصوصی کاملا رایگان می باشد. نرم افزار TeamViewer شامل همه ی ماژول ها در یک بسته بندی ساده و بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

خصیصه های نرم افزار TeamViewer 6

  • قابل استفاده در سرور هایی که هیچ گونه مراقبتی از آنها نمی شود.
  • اجازده دادن برای انتقال و کپی کردن فایل به دوست خود. دارای بالاتری استانداردهای امنیتی کنترل از راه دور کامپیوتر در هر نقطه ای بر روی اینترنت سازگاری با دیوار آتش firewall سازگاری با انواع برنامه های کاربردی

     

 

[ شنبه 3 / 5 / 1391برچسب:نرم افزار TeamViewer, ] [ 17:23 ] [ کاوه حق پناه ]
 
 پاک کردن اطلاعات از روی هارد درایو
 

 

پیش از دل بریدن کامل از لپ‌تاپ و فروختن آن به یک غریبه باید مطمئن شوید که هارد درایو آن به طور کامل خالی است و هیچ گونه اطلاعات شخصی در آن باقی نمانده است. اگر جزو افرادی هستید که اطلاعات محرمانه زیادی دارند، فرمت کردن خشک و خالی دیسک کفاف نمی دهد و باید به طور مطمئن تری اطلاعات موجود را از هارد پاک کنید تا مبادا در یک عملیات بازگردانی داده ها، اطلاعات شخصی و محرمانه شما به دست غریبه ها بیفتد. ابزارهای متعددی برای امنیت هارد کامپیوتر وجود دارند اما ما در این مطلب به طور اختصاصی می خواهیم در مورد پاک کردن اطلاعات با سیستم عامل Mac OS X صحبت کنیم. 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 / 5 / 1391برچسب: پاک کردن اطلاعات از روی هارد درایو , ] [ 8:22 ] [ کاوه حق پناه ]

 

نرم افزار كاربردي انبار بازرگاني محصولات كشاورزي آريان1

 

نرم افزاري مخصوص خريد و فروش گندم بذري - ذرت - جو - كلزا و ...

 

بقيه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 17 / 4 / 1391برچسب:, ] [ 14:33 ] [ کاوه حق پناه ]

tamire-computer-az-rahe-door-pichgooshti-00

 وقتی برای نصب نرم افزار در کامپیوترتان دچار مشکل می‌شوید یا با مشکلات دیگری در کار با کامپیوترتان مواجه می‌شوید، ممکن است برای رفع مشکل به کمک کسی نیاز داشته باشید. شما با استفاده از امکاناتی در ویندوز ۷ به نام، windows remote assistance می‌توانید از طریق اینترنت کسی را برای اتصال به کامپیوترتان دعوت کنید. (ترجیحاً سعی کنید از کسی کمک بگیرید که به او اعتماد دارید)

پس از اتصال شخص به کامپیوترتان، صفحه نمایش شما بر روی کامپیوتر او قابل مشاهده بوده و با مجوز شما شخص دعوت شده می‌تواند از طریق ماوس و کیبورد کامپیوترش مشکل شما را برطرف کند. در این حین شما می‌توانید در مورد مشکلتان با هم چت کنید. توجه داشته باشید که این امکان تنها در ویندوز ۷ وجود دارد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:تعمیر کامپیوتر از راه دور, ] [ 23:22 ] [ کاوه حق پناه ]

 خودتان را برای ارتقاء بزرگ به سیستم عامل جدید مایکروسافت آماده کنید



پس از موفقیت ویندوز 7 و محبوبیت بالای آن در میان کاربران از مدتها پیش منتظر عرضه ویندوز 8 مایکروسافت و شاهکاری دیگر از این شرکت بوده ایم و چندی پیش مایکروسافت رسماً در کنفرانس خود از ویندوز 8 پرده برداری کرد. اگر بخواهیم قابلیت های جدید ویندوز 8 را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که با ویندوزی سریعتر، با پشتیبانی از صفحه های لمسی و تبلت ها و همچنین فروشگاه برنامه مواجه هستیم. با توجه به اینکه ویندوز 8 به سخت افزار قوی تری نسبت به ویندوز 7 نیاز ندارد تقریباً همه می توانیم ویندوز 8 را نیز تجربه کنیم برای اجرای این ویندوز به پردازنده 1 گیگاهرتزی، رم 1 گیگابایتی برای 32 بیتی و 2 گیگابایتی برای 64 بیتی نیاز دارید که معمولاً 80 درصد کاربران امروزی از این امکانات بهره مند هستند. 

بقیه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ جمعه 12 / 11 / 1390برچسب:وینــدوز 8 , ] [ 11:12 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 Ncesoft Flip Book Maker 2.8.1

نرم افزار ساخت مجله ، کتاب ، آلبوم و رسانه های دیجیتالی قابل ورق زدن

 

ی دیجیتالی قابل ورق زدن

Ncesoft Flip Book Maker نرم افزاری بسیار ساده و قدرتمند برای تبدیل فایل PDF به مجله و کتاب دیجیتالی ، مجلات فلش ، روزنامه های اینترنتی و الکترونیکی ، کاتلوگ های دیجیتال ، مجله های کریسمس ، مجلات عروسی ، کاتالوگ های شرکتی و غیره می باشد که کار شما در این زمینه را به صورت چشمگیری توسعه داده و سرعت می بخشد. بیش از 20 قالب آماده شامل قالب مجله کریسمس ، قالب مجله عروسی ، قالب کاتالوگ دیجیتال و غیره در آن برای استفاده شما وجود دارد. تبدیل PDF به مجله دیجیتال و اینترنتی با استفاده از تنظیمات بیشمار و قدرتمند این نرم افزار و انتشار آنها در فرمت های SWF ، HTML ، EXE یا Screensaver از ویژگی های مهم نرم افزارFlip Book Maker  است.

 

 

بقیه در ادامه مطلب....

 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 / 9 / 1390برچسب: Ncesoft Flip Book Maker 2,8,1 نرم افزار ساخت مجله , ] [ 17:25 ] [ کاوه حق پناه ]

کلیدهای میانبر در ویندوز باعث افزایش سرعت و سهولت انجام امور در سیستم عامل می شوند. کاربر می تواند برخی از نیازهای خود را بجای حرکت دادن ماوس و انتخاب چند گزینه به راحتی و با فشاردادن کلیدهای ترکیبی انجام دهد. بسیاری از شما با برخی از کلیدهای میانبر کاربردی آشنا هستید ولی ما در این مقاله قصد داریم کلید های ترکیبی را که کمتر می شناسید به شما معرفی کنیم.

http://salijoon.ws/mail/900823/win7/17c2b3ce4732475c7746c079f65d091b_L.jpg

اگر کاربر مبتدی ویندوز هستید لازم است بدانید که منظور از کلید ویندوز همان دکمه ایی است که در سمت چپ کی برد و بین کلید های Alt و Ctrl قرار دارد که معمولا لوگوی ویندوز برروی آن کشیده شده است.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 24 / 8 / 1390برچسب:میانبر های کاربردی ویندوز 7, ] [ 1:17 ] [ کاوه حق پناه ]

لوگوی ویندوز

وجود شرکت مایکروسافت و معروفترین نرم افزار آن یعنی سیستم عامل ویندوز تحول عظیمی در کامپیوترها ایجاد کرد. مایکروسافت که در سال ۱۹۷۵ میلادی توسط آقای Bill Gates و Paul Allen تاسیس شد اولین سیستم عامل خود را با نام MS-DOS با توافقی که با شرکت IBM در سال ۱۹۸۱ کرد بر روی سیستم های خانگی این شرکت نصب و عرضه کرد.


این سیستم عامل میتوانست فاصله های موجود میان سخت افزارها و برنامه های کامپیوتری را از بین ببرد و بسیار تاثیر گذار بود اما بدلیل اینکه کار با آن سخت و درک آن مشکل بود، نیاز به محیط آسان تر و کاربر پسند تری احساس شد که همین موضوع باعث شد که سیستم عامل ویندوز در دستور کار شرکت مایکروسافت قرار گرفت. (MS-DOS مخفف کلمات Microsoft Disk Operating System است)

در اینجا بود که شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۸۳ اولین نسخه از ویندوز خود را منتشر کرد.
در زیر تصاویری از ویندوز نسخه ۱ تا آخرین نسخه ویندوز موجود در حال حاضر (Windows 7) را مشاهده می کنید.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:از ویندوز ۱ تا ویندوز Seven, ] [ 2:31 ] [ کاوه حق پناه ]

یکی از دوستان در بخش نظرات گفته بود سایتی معرفی کنم که بشه از اون سایت سریال نامبر و کرک (Serial & crack &Keygen) برنامه ها رو دانلود کرد.

- Astalavista.ms

2- ..:.:.:: MuCaCa CracKs ::.:.:..

3- Cracks.vg

4- CrackLooker.com

[ پنج شنبه 20 / 8 / 1390برچسب:سریال و کرک برنامه, ] [ 10:2 ] [ کاوه حق پناه ]

 

TouchFreeze 1.0.2  غیر فعال کردن صفحه لمسی موس لب تاپ

 

اگر تجربه تایپ با کیبورد‌های لپ تاپ را داشته باشید احتمالا با یک مشکل عمده دست و پنجه نرم می‌کنید :

در حال تایپ هستید که کف دستتان به صفحه لمسی ماوس (TouchPad) می‌خورد که این عمل سبب جا‌به جایی مکان‌نما به صورت ناخواسته شده و یه دفعه متوجه می‌شوید که متن تایپ شده تون حسابی به هم ریخته است .

خوب مجبورید اطلاحات را انجام داده و مجددا اقدام به ادامه تایپ کنید و مدام هم حواستان باشد که یک وقت کف دستتان یا انگشت شصت‌تان به بخش TouchPad برخورد نکند که این عمل به سرعت جلوی سرعت عمل شما را در تایپ می‌گیرد .

همین مشکل باعث شده که بسیاری از کاربران با صرف هزینه های اضافی اقدام به تهیه یک ماوس و صفحه‌کلید جداگانه برای لپ‌تاپشون کنند و با پاک کردن صورت مسئله مشکل رو حل کنند . که البته این کار هم مشکلات جدیدی رو به همراه داره… علاوه بر هزینه اضافه‌ای که پرداخت میکنید … مجبورید از لپ تاپ بر روی یک میز تحریر استفاده کنید که لپ تاپ اون حالت قابل حمل بودنش رو از دست میده … از طرفی هم وقتی قصد داشته باشید تا در سفر از لپ تاپ خود استفاده کنید به دلیل عدم امکان استفاده از صفحه کلیدهای بزرگ و اتصال به لپ‌تاپ و مشکلی که با صفحه کلید لپ تاپ دارید تایپ کاری مشقت آور خواهد بود .

البته در برخی از مدل‌های لپ‌تاپ کلیدی برای غبرفعال کردن TuochPad وجود دارد … به طور مثال معمولا در لپ‌تاپ‌های مدل Acer با فشردن کلید Fn+F7 بخش تاچ‌پد غیرفعال می‌شود .که می‌بایست این کار را هر بار به صورت دستی انجام دهید و علاوه بر آن در بسیاری از مدل‌های لپ تاپ امکانی برای غیرفعال کردن تاچ‌پد وجود ندارد .

نرم افزار TouchFreeze یک ابزار رایگان و کم حجم و جالب ۲۵۰ کیلوبایتی برای لپ تاپ است که این کار را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد .

هر وقت شروع به تایپ می‌کنید TouchFreeze به صورت اتوماتیک و هوشمند بخش ماوس‌ لمسی لپ‌تاپ‌تان را غیر فعال می‌کند …

 

همان طور که تصویر می‌بینید TouchFreeze تنظیم و یا محیط پیچیده ای ندارد … بعد از نصب برنامه آیکون آن در کنار ساعت ویندوز قرار می‌گیرد و به صورت هوشمند در هنگام تایپ بخش ماوس لمسی (TouchPad) لپ‌تاپ‌تان را غیر فعال می‌کند .

 

لينك  دانلود

[ یک شنبه 2 / 8 / 1390برچسب:غیر فعال کردن صفحه لمسی موس لب تاپ, ] [ 9:48 ] [ کاوه حق پناه ]

Hard Disk Sentinel Free v3.30

بازيابي اطلاعات هارد‌ديسک! اين جمله زماني براي شما ارزشمند مي‌شود که در اثر يک اتفاق اطلاعات ذخيره شده روي هارد‌ديسک خود را از دست بدهيد. در بسياري از موارد، اطلاعات از دست رفته با پرداخت هزينه‌اي قابل بازيابي است، اما گاهي اوقات نيز به‌دلايلي از جمله آسيب ديدن کلي هارد‌ديسک، امکان بازيابي اين اطلاعات وجود ندارد.

تا به ‌حال فکر کرده‌ايد که اگر هارد‌ديسک رايانه شما نيز خراب شود چه مشکلاتي برايتان پيش خواهد آمد؟ آيا از اطلاعات خود نسخه پشتيبان تهيه مي‌کنيد؟ فکر مي‌کنيد اگر نسخه پشتيبان اطلاعات خود را نداشته باشيد و روزي هارد‌ديسک رايانه‌تان خراب شود، مي‌توانيد زمان را به عقب بازگردانيد تا اطلاعات خود را حفظ کنيد؟

نرم‌افزار Hard Disk Sentinel براي جلوگيري از بروز اين مشکلات طراحي شده است. اين نرم‌افزار نه‌مي‌تواند زمان را به عقب بازگرداند و نه مانع از خرابي هارد‌ديسک رايانه‌تان شود، اما مي‌تواند پيش از بروز هرگونه اتفاقي براي هارد‌ديسک رايانه، شما را آگاه سازد تا پيش از بروز حادثه، اقدامات لازم را انجام دهيد.

به‌کمک اين نرم‌افزار هيچ‌گاه خرابي هارد‌ديسک شما را غافلگير نمي‌كند و مي‌توانيد با خيال راحت و تا زماني که نرم‌افزار Hard Disk Sentinel به شما هشداري نداده، اطلاعات ارزشمندتان را روي هارد‌ديسک رايانه ذخيره کنيد.اين نرم‌افزار مي‌تواند وضعيت سلامت هارد‌ديسک، گرماي ايجاد شده توسط آن، سرعت انتقال اطلاعات و صدمات احتمالي وارد شده به هارد‌ديسک را بررسي کرده، در مواقع نياز و پيش از بروز هرگونه اتفاق ناخوشايند، شما را در جريان امور قرار دهد.

 

حجم: 11.95 مگابایت

 

 در صورت كار نكردن لينك فوق از اين لينك استفاده كنيد:  دانلود

[ یک شنبه 1 / 8 / 1390برچسب:Hard Disk Sentinel جلوگیری ار بروز مشکل در هارد, ] [ 12:33 ] [ کاوه حق پناه ]

WinHex v15.2 SR-2

 قویترین نرم افزار نمایش فایل ها به صورت هگزا دیسمال، با استفاده از این نرم افزار میتوانید فایل های روی هارد دیسک، فلاپی دیسک، سی دی و حتی فایل های مقیم در حافظه موقت Ram را بخوانید و آنها را ویرایش کنید، این نرم افزار قدرتمند امکان تغییرات سطح پایین بر روی اطلاعات را فراهم میکند و در صورتی که شما دانش کافی داشته باشید قادر خواهید بود توسط این برنامه طلاعات پاک شده را نیز بازیابی کنید. این نرم افزار یک برنامه فوق العاده حرفه ای است، و بیشتر برنامه نویسان و کراکر ها از آن استفاده میکنند. این نرم افزار با تمام فایل سیستم ها سازگار میباشد و توانایی بازیابی اطلاعات از روی هارد دیسک هایی که فایل سیستم آنها آسیب دیده است را نیز دارد.
 

 

 

 


لينك دانلود

دانلود كرك


دریافت نسخه کامل به همراه کرک
 

[ یک شنبه 1 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 11:24 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User